XCRomania este reprezentant LXNav. Asta inseamna ca daca vreti sa stiti mai multe informatii despre produsele LXNav sau daca vreti sa vedeti “pe viu” cum functioneaza va invitam sa luati legtura cu noi. Ne-ar face placere sa ne intalnim sa va aratam ce pot (si ce nu pot) face diverse modele.
In planoarele noaste o sa gasiti:
- LxNav V3: instalat in Astir CS.
- LxNav V7: instalat in DG200 si LS4. (legate cu Oudie)
- LxNav LX9000: instalat in ASG29.
De asemenea, in DG-ul 200 al unui foarte bun prieten de-al nostru o sa gasiti instalat un LX8000.
In continuare va vom prezenta o produsele LXNav instalate in planoarele noastre.
V3
http://lxnav.com/products/v3.html
Este cel mai simplu model de variometru electronic produs de LXNav dar care ofera multe caracteristici interesante, unele neintalnite la modele concurente.
Este foarte compact, format dintr-un singur modul cu adancimea de numai 50mm. Difuzorul este si el inclus in acest modul.
Indicatia analogica este data de un ac actionat de un motor cu comanda numerica, cea mai avansata solutie la momentul actual, fiind folosita si la modelul varf de gama V7.
Are un display multifunctional, perfect lizibil in soare puternic, pe care se pot afisa informatii importante ca: media termicii, altitudinea, nivelul de zbor, valoarea MC’cready, viteza optima de zburat la valoarea actuala a vitezei verticale in functie de valoarea MC selectata.
Este echipat cu un senzor barometric, si un senzor de temperatura.
Poate fi montat si in planoare de duba comanda existand posibilitatea de a conecta un indicator(repetor) in celalalt post de pilotaj.
Costa undeva in jur de 600eur, fiind printre cele mai ieftine variometre electronice de pe piata.
V7
http://lxnav.com/products/v7-v7d.html
V7 este un aparat foarte avansat fiind in acelasi timp variometru electronic, variometru cu functie de salt, computer de navigatie, indicator pentru Flarm, altimetru digital.
Functiile sale sunt cu adevarat puse in valoare atunci cand legat cu un dispozitiv cu GPS performant (cum este LXNav Nano sau LXNav FlarmMouse) si cu un PNA cu ecran mare si procesor puternic(cum este Naviter Oudie).
Este legat la sursele de presiunea statica, totala(pitot) si braunsweig pe care le transforma in format digital si le trimite catre PNA permitand astfel calculul precis al vantului, deci implicit un calcul precis al saltului final. Diferenta de precizie intre calculul saltului final efectuat de un PNA independent si un PNA legat cu V7 este simtitoare! De fapt un sistem V7-Oudie-Nano(care costa ~2.000euro) ofera aproape aceeasi precizie la calculul de salt final si aproape aceleasi functii ca si cel mai avansat sistem de navigatie LX 9000 care costa peste 5.000eur.
LX8000 si LX900
http://lxnav.com/products/lx8000.html http://lxnav.com/products/lx9000.html
Mai performante decat sistemele V7-Oudie-Nano sunt sistemele integrate de navigatie din seriile LX8000 si 9000 care au toate functiile necesare navigatiei cu planorul.
Ca discutie teoretica, un sistem bazat dor pe GPS nu poate calcula vantul decat prin observarea deplasarii in timpul spiralarii.
Un sistem mai avansat care primeste si presiunea pitot(ca V7-Oudie sau LX8000 sau LX9000 fara senzor magnetic) calculeaza mult mai precis comparand viteza la sol data de GPS cu viteza indicata a planorului.
Pe langa avantajele evidente ce rezulta din display-urile mari, si ergonomia foarte buna, sistemele LX8000/9000 aduc in plus posibilitatea cuplarii unei surse de flux magnetic, care furnizeaza capul magnetic al planorului. Astfel, aceste sisteme foarte avansate pot calcula vantul extrem de precis chiar in timpul zborului in linie dreapta!