Prototipul a zburat pentru prima oara pe 5 August 1951! Anul urmator Scheibe a mutat productia la Munich-Reine schimband si denumirea din Mu13 in Bergfalke II “Germana: Soimul de Munte” continuand sa utilizeze o cupola produsa de Messerschmitt. Este un planor care are ca structura a fuselajului o grinda cu zabrele din otel sudat si imbracat in panza iar aripile si ampenajele au lonjeron dintr-o singura piesa de lemn, nervurile de lemn iar suprafetele bordului de atac din placaj si a bordului de fuga impanzit. Greutatea totala gol este de 246kg adica echivalenta cu a unui planor standard modern de simpla comanda. Performantele au fost foarte bune pentru vremea la care a fost proiectat avand o finite de 28:1 la 80km/h avand o anvergura de 16.6m. Viteza minima este de doar 60km/h iar cea maxima de manevra de 120km/h.
Bergfalke sub toate variantele (III renuntarea la cupola Messerschmitt; IV modificari la aripa si mai ales la ampenaje) a fost produs pana in 1982 fiind produse peste 300 de exemplare. Acum aceast aparat este clasificat la OldTimer.
Acest exemplar, D-8159, si-a pastrat inmatricularea pe toata durata vietii fiind singurul ramas in viata din cele 3 exemplare cu care in 1958 Luftpost (Posta aeriana germana) a efectuat experimente in incercarea de a dezvolta un serviciu de posta aeriana cu planoare. Acest serviciu presupunea aterizarea langa sate iar pilotul urma sa distribuie scrisorile! Dupa mai putin de un an acest serviciu a fost anulat din cauza ca inconvenientele au fost mult prea numeroase….
“Vulturul” sau “Dulapul Zburator” cum este poreclit a ajuns la XCRomania la Topoloveni in 2016 la fix 60! de ani de la productie si a efectuat déjà un zbor de peste 100km. Din 2017 fericitul proprietar Dan Zybaczynski dar si ceilalti membri ai clubului se pot bucura de zboruri in varianta Cabrio atunci cand intr-o zi relaxanta se doreste un zbor de placere, o intoarcere in timp la originile planorismului si eliberarea de la incordarea de a face zboruri unde numarul de km si viteza conteaza.