Fernanda Jurca si Bogdan Manoiu sunt co-proprietarii singurului LS4 din tara.
Acest model de planor are un loc unic in istoria recenta planorismului…. LS4 a zburat prima data in 1980, iar primele zboruri de test au indicat o finete de peste 40:1, o valoare nemaintalnita pana atunci in clasa Standard.
A intrat pe piata cu relativ putina publicitate, dar cu toate acestea a fost extrem de cautat chiar de la inceputul productiei.
La Campionatul Mondial din Padeborn, Germania, in 1981 din 27 de concurenti, 16 au concurat pe LS4. Primele 7 locuri au fost ocupate de concurenti pilotand planoare LS4, iar in primele 15 locuri au fost 12 planoare LS4! In 1982 la Campionatul National din USA, LS4 a ocupat primele 2 locuri, iar in 1983 la acelasi campionat a ocupat primele 4 locuri! La Campionatul European din 1982 de la Rieti din primele 6 locuri, 5 au fost ocupate de LS4, inclusiv pozitia de campion. In 1983 la Campionatul Mondial din Hobbs, New Mexico, din planoarele clasate pe primele 25 de pozitii ale clasamentului 21 au fost LS4. Primele 6 locuri au fost ocupate de piloti zburand LS4.
O astfel de dominare nu mai fusese intalnita pana atunci in istoria planorismului! Un alt aspect important este acela ca planorul care reusea aceste rezultate nemaintalnite pana atunci pe parcursul a doua editii consecutive ale Campionatelor Mondiale, avea caracteristici docile putand fi zburat chiar si de piloti cu relativ putina experienta.
LS4 este planorul din fibra de sticla care inca detine recordul celui mai mare numar de unitati fabricate si al 4-lea in clasamentul tuturor timpurilor dupa Grunau Baby, Blanik si Ka8. Au fost fabricate in total 1048 de bucati din care marea majoritate zboara si astazi obtinand in mod constant locuri fruntase la clasa Club.
De exemplu, pozitia de Vice-Campion Mondial din Argentina in anul 2012 a fost castigata cu un planor LS4 iar Campionatul National al Australiei la clasa Club(unul dintre cele mai puternice campionate din lume) a fost castigat in 2014 de un pilot zburand pe un LS4!